Faktor-faktor yang mempengaruhi saluran distribusi PT. Tirta Investama Surabaya

Authors

  • Muhammad Hijri Ismail Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Yusrifal Fais Abdilla Universitas Islam Negeri Wali Songo Semarang
  • Lia Nirawati Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.37631/ebisma.v5i1.1015

Keywords:

Pemasaran, Barang, Saluran Distribusi, Penjualan, Regulasi Pasar

Abstract

The development of the bottled drinking water (AMDK) business has successfully embedded the values and perspectives of AMDK in Indonesia. In marketing the distribution team has an extensive mineral water distribution network throughout Indonesia. The company has a role to maintain customers by selling distributing products must be done well, distributing products to outlets in a timely and orderly manner, maintaining and maintaining relationships with customers so that they do not switch from our products. The research method used by researchers is quantitative research. The sample in this study is the annual report of PT Tirta Investama for the last three years (2020-2022). The analysis techniques used in this study are descriptions of research data, multiple linear regression tests, normality tests and hypothesis tests. In hypothesis testing there are three tests, namely the t test, F test and determination test. The results of the analysis that have been described answer the objectives and problem formulation of this study. The application of distribution channels at PT Tirta Investama Surabaya is Market coverage can partially affect distribution channels at PT Tirta Investama Surabaya. PT Tirta Investama Surabaya and Goods can partially influence the distribution channels at PT Tirta Investama Surabaya. PT Tirta Investama Surabaya.

 

References

Abdul, R. (2007). Analisis Saluran Distribusi Herbisida Pada PT. Kresna Bumitama Sejati, Cabang Riau. Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.

Aini, A., Aprilia, I., Ningtyas, M. E., & Sakti, I. M. (2022). Analisis kelayakan pemanfaatan lahan Desa Rowoboni sebagai wisata kuliner. Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi (E-BISMA). https://doi.org/10.37631/ebisma.v3i1.520

Amartasabilla, F. (2022). Peran Strategi Referral Da’i Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Pendaftar Haji Di Bank Muamalat Kantor Cabang Kediri. IAIN KEDIRI.

Andini, A. P. (2022). Evaluasi Usability Pada Artificial Intelligence Untuk Fitur Image Recognition Dalam Aplikasi Belanja Online Menggunakan Metode Utaut. Universitas Muhammadiyah Malang.

Awaluddin, M. (2015). Digital entrepreneurshift. Gramedia Pustaka Utama.

Fajri, R., & Atika, L. (2021). Implementasi Machine Learning Dengan Menggunakan Cnn (Convolutional Neural Network) Untuk Klasifikasi Citra Candi. Bina Darma Conference on Computer Science.

Fatihudin, D., & Firmansyah, A. (2019). Pemasaran Jasa (strategi, mengukur kepuasan dan loyalitas pelanggan). Deepublish.

Febriani, N., & Dewi, W. W. A. (2019). Perilaku konsumen di era digital: Beserta studi kasus. Universitas Brawijaya Press.

Febriastanto, I. (2022). Sistem Monitoring Suhu Kelembaban Dan Konsumsi Listrik Gedung Berbasis Iot Dengan Topologi Mesh. Univeristas Komputer Indonesia.

Hadi, A. S. (2019). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Niat Pembelian Ulang Konsumen Terhadap Produk Pasta Gigi. Jurnal Bisnis Darmajaya, 5(1), 53-63.

Hadi, A. S. (2021). The influence of product attribute, promotion mix, distribution channel, and price toward repurchase intention on iPhone. Asian Management and Business Review, 95-104.

Hamsyah, A. (2012). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Distribusi Roti Pada Susi Bakery Di Bagan Batu. Universitas Islam Negeri Sultan Syarief Kasim Riau.

Handoyo, B. (2018). Strategi Pemasaran Koran Jawa Pos Pada PT. Jember Intermedia Pers (Radar Jember). Majalah Ilmiah Dian Ilmu, 11(2).

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management 15 Global Edition. https://doi.org/10.1080/08911760903022556

Muchlisa, N. A., & Surianto, M. A. (2021). Analisis Saluran Distribusi Pada PT. Panahmas Dwitama Distrindo Jember. Jurnal Indonesia Sosial Sains, 2(12), 2059–2068.

Pujiati, I. (2019). Strategi Pemasaran Pada Restaurant Riverside Palembang. Politeknik Negeri Sriwijaya.

Purba, M. A. (2022). Komunikasi pemasaran bengkel manggala motor dalam mengelola pelanggan. At-Tazakki: Jurnal Kajian Ilmu Pendidikan Islam Dan Humaniora, 6(1), 99–116.

Raharjo, B. (2022). UANG MASA DEPAN: Blockchain, Bitcoin, Cryptocurrencies. In kekerasan terhadap anak “BOM Waktu” masa depan (Issue 73).

Sintesa, N., Indriyany, Y., & Astuti, E. D. (2022). Pengaruh Promosi Dan Distribusi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Restoran Cepat Saji (Mc Donald, Kfc Dan Pizza Hut). Proceeding of LP3I National Conference of Vocational Business and Technology (LICOVBITECH), 18–33.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitaitf, dan R&D. Alfabeta.

Suri, T. (2022). Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Penjualan Toko Bintang Tunggal Aquarium. Podomoro University.

Suryani, T. (2017). Manajemen pemasaran strategik bank di era global. Prenada Media.

Ulandari, O. (2023). Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi Efektivitas marketing mix 4P terhadap penjualan BUMDes “ Sumber Rejeki ” Desa Samir Kecamatan Ngunut Kabupaten Tulungagung. Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi (E-BISMA), 4(1), 183–195.

Yulianti, M. L., Lasminingrat, A., Simamora, R. J., Rahmadi, K., Yuliani, T., Rosyani, R., & Ernawati, E. (2022). Distribusi Pemasaran Kecap Cap Jago Desa Cibenda Kabupaten Pangandaran. Sadeli: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 36–42.

Yulianto, E. (2012). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Mu Produksi Karet Pada PT. Tirta Sari Surya Rengat Indragiri Hulu. Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.

Downloads

Published

2024-06-19

Issue

Section

Articles